onsdag 19 februari 2014

Exempel på vad som kommer hända detta året

Hetsmålat fönster så fort jag fått feeling de senaste kvällarna. Har nästan bestämt mig för att plåga mig själv ytterligare genom att köpa två canvasdukar till i samma storlek och göra en serie på totalt tre bilder i det romantiska temat, liten människa möter stor natur/storslagen miljö och tänker vansinnigt häftiga tankar därom, lite som Caspar David Friedrich gjorde på 1700-talet ni vet: (Om ni inte vet kommer här nedan en illustration för att visa, snodd från Google. Förlåt kära allsmäktiga sökmotor.)


Här har vi vad jag håller på med fortfarande då: (man skall aldrig ta för snygga avbilder innan något är klart och det har ställts ut) Temat för året är ju som sagt var inte hybris, vilket det var ett annat år, utan RITUAL. Hur jag får ihop mina överdrivna poseringar med huvudtemat det återstår att se. Men jag har en plan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar