fredag 11 maj 2012

Det finns tidningar på nätet

Endast kretsande kring stop motion, en av dem: http://stopmotionmagazine.com/ kan jag rekommendera för den intresserade. Här har vi en making of video som är rätt spännande. Fatta vad mycket snabbare (och självklart rent tekniskt sämre) jag jobbade än dem.


Och hur går det med min film?
Jo jag har väldigt smått börjat skriva på uppsatsen, börjat leta mer text att förankra den till samt söker frenetiskt efter det perfekta namnet som skall lyfta underverket till nya höjjder.
"Att vara på väg", "longing for belonging" har varit två nya bubblare i min lilla titeltävling. Fast allt kanske är lite kalle metar? kanske borde ha en fräck fransk titel som ingen fattar istället?
Hmmm..Idén är att jag skriver titeln i ngt material exempelvis mjöl (sand) även det i stopmotionteknik såklart innan måndag så att även den kan bli ljudsatt av bandet Miss Foster när vi går in i repan och ser vad vi hinner göra på så kort tid,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar