tisdag 8 maj 2012

Hoppas det här är slutet

I söndags var jag och filmade det jag hoppas är de sista scenerna. Jag var trött, krasslig och studiorummet var en enda röra.


Veckans alla göromål hopade sig framför mig, och i någon feberyra lyckades jag genom att måla alla mina möbler bruna...


..frammana bilden av en sjabbig finrestaurang:


Sedan var det bara till att börja flytta på saker millimetervis.


..igen..Just nu råklipper jag vidare..hoppas på att snart få ihop allt fotat material till en film. I dagarna nu. Då lägger jag upp den här utan ljud..och sedan har jag, Henrik och Linda (aka Miss Foster) knappa tre möjliga kvällar..i den bästa av världar, antagligen en eller två på oss att göra ett passande ljudstycke till skapelsen. Halleluja!

Förutom att jobba har jag även varit i skolan. Då har jag pitchat min film blandannat. Såhär låter den:

Detta är underligt nog en diskbänksrealistisk skildring om att sakna något fundamentalt i sitt liv.
Underligt, kanske därför att den utspelar sig i en verklighet gestaltad med hjälp av leksaker och miniatyrföremål. Med vår huvudkaraktär spelad av ett så kallat fingermonster beger vi oss till fjärran land i jakten på den känsla av helhet och tillhörande gemenskap som vår karaktär så intensivt söker efter.

...och så var det det här med titlen. Innan tänkte jag att filmen skulle heta: Den enkla känslan av helhet.
Men jag tror inte det passar längre. Funderar nu mer på något i stil med: Längta bort
Men det är inte helt beskrivande eller klatchigt. Någon som har något förslag? Det är ett par dagar till innan jag hinner göra introrutorna...förmodlihen även de i stopmotionteknik...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar