måndag 18 juli 2022

En pippi, flera pippin.

 Den här bilden har jag legat och ruvat på ett slag och äntligen kändes sammanhanget för den rätt. Tidigare kändes den för mej väldigt mörk. Men nu ser jag även andra kvaliteter hos den. Kanske mer symboliska. Nu även med nymålad ram i en nymodig nyáns helt olik min vanliga färgskala. Detta är mitt första verk som är helt klart (tror jag, hade en ide om en bifogad nyckel men tror det är overkill. Lite mycket fjortisemo kanske.) till årets utställning. Detta med att göra något helt klart är ett absolut ett hack. För då smyger det sej nämligen helt plötsligt in en härlig ro i själen. En känsla av att det kommer gå bra och bli en utställning för mej. Även denna gång


Det verkar som om att jag utöver konstkällarens tema "skugga" kommer ha ett parallellt eget tema med fåglar som huvudkaraktärer. Oklart varför. Något undermedvetet kanske. /We are the ornitologs ornitologs ornitologs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar