måndag 11 juli 2022

På skuggsidan

 För att hamna i rätt stämning inför årets skapande inför den stundande gallerihelgen (24-25 sept. På mitt Möllan) så har ändlösa memos skapats:  


Anteckningar har nerhaffsats. Färg har införskaffats (så mkt tomma igentorkade tuber som har kasserats). Vård har sökts och personer har träffats. Saker har bockats av och vandringar har vandrats. Men även sängen har flyttats. Det har möblerats om på ett vis jag ej sysslat med sedan tonåren eller ngn av alla mina forna flyttar. Det har städats, tvättats, ordnats, slängts och organiserats. Men nu. Nu har jag bestämt att det ska ske. Andra veckan på semestern och inspirationen har knackat på och stigit in. Här får ni en första glimt av vad jag har börjat göra på årets tema med klubb Konstkällaren: SKUGGA. 




Det är i det mest spruckna en berättelse tar sin början. I det skeva. Det för situationen oväntade. Tänker jag. Och att jag har börjat skapa collage år 2022. Även det är lite annorlunda och oväntat. Klippa och klistra for the win.

För att få ro att sitta ner. Stilla. Var det att städa bort gamla kasettbandspelaren till målarhörnans mörker ett bra val. Att lyssna på gamla bilband från förr och äta glass. Det ni!!!! Nu är jag igång. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar