torsdag 12 april 2012

Ett första försök. Scen 1. Tagning.

Okey. Så nästa test här hemma är ju alltså att försöka få ihop ett par sekunder film av stillbilderna jag tog igår. Nu har jag gjort det. Det gick inte snabbt. Jag svor ett par gånger. Den är fortfarande inte riktigt i rätt takt. Och självklart har jag inte tagit upp något ljud och därav är allt tyst och lugnt och fint. Håll till godo. Skratta gärna och har du något tips så berätta! Jag behöver alla tips och råd jag möjligen kan lura till mig.

Jag har börjat ana att min ena dator krachar för att stillbilderna är för stora och filerna blir för tunga när jag försöker göra film av dem...jag anar även en hel del om olika inställningar..samt att det kanske är så att Adobe After effects inte funkar som det ska på min dator. Istället har jag här bara lagt dem på rad med en bildvaraktighet här på 0.35 per sekund (vilket ju är lite för länge misstänker jag) i ngt som heter Windows Movie Maker och sedan fört ihop dem i Adobe Premier (jag verkar inte kunna arbeta direkt här i pga av en mängd olika anledningar.) för att se att jag kan få ut filer därifrån iallafall. Och det gick ju ivartfall rätt bra.


Annan dålig grej är att scenen är för liten för kamremanövreringar. Till vänster mot slutet skymtar man blandannat två häftstift som håller nere mattan allting utspelar sig på. Man skymtar även mitt finger i en sekvens..osv..Nybörjarmisstag deluxe.

.....Jag fortsätter lära mig. Titta nu går den snabbare. Detta var nog bättre än innan, va?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar