måndag 30 april 2012

Ökenhäng


Japp. Och där vart vi helt plötsligt ute i öknen. Hur skall detta sluta? Vad jag har kommit på igen är att det är värdelöst med att bara ha fond bakåt. Detta gör att jag bara kan filma framifrån. Blir trist. Peppad på att filma slutscenen snart. Kanske imorgon. Den skall äga rum ute i den STORA världen har jag tänk. Kanske vid kanalen nära Malmö hus där. En liten sjösättning har jag i tankarna.

Annars läser jag vidare litteratur och har nu läst smarta texter om hur man gör för att få bra flyt i klippningen. Bland annat är tipset att man åtminstone skall ha vinklat kameran 30 grader när man byter bild. Detta för att minska förvirring och desorientering i den mediala verkligheten. Och Jo, tack detta har jag redan kommit på själv genom att göra just detta felet ett par gånger.

Mitt manusmässiga problem är, när ska vår huvudkaraktär egentligen träffa några kamrater att umgås med? Och hur skall dessa då träffas på? tänkte att någon kanske kunde lifta sig in i handlingen, men se sen fick inte någon mer plats brevid i förarsätet så isånnafall måste bagaget förloras på något vis först så att baksätet blir tomt..Hmm. Jag tänker vidare. Men nu först är det  ju valborg. Dax även för mig att gå ut i den verkliga stora världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar