måndag 16 april 2012

Ett par secondhandbutiker senare

I helgen har jag haft besök och inte hunnit göra något mer med min kommande film än att leta rekvisita i en massa secondhandbutiker, vilket vi då ändå har gått i, jag och mitt besök Resultatet av detta är relativt fruktbart. Många små möbler och ett och annat fordon till mina skådespelare har jag funnit. Vad jag fortfarande har problem att finna är dock fonder. Dvs plancher eller dylikt med passande bakgrunder. Behöver exempelvis ett hav och hade gärna haft ett foto på detta. Men i värsta fall blir det till att måla eller bara ha ett blått tyg liksom..Nåväl. Det står flera kassar med grejjor här hemma nu i väntan på att bli burna ner till studion vid tillfälle. Det är bra.


Skrev en lista nyss på vilka scener jag borde kunna göra på en rak arm sådär beroende av vilken rekvisita jag hitentills har funnit, och eftersom tiden och budgeten är knapp så blir det till att göra det som går utav dessa förutsättningar.


Hann inte ned till studion nu idag. Men jag har strykit lite ivartfall. En sådandär detalj som blir rätt viktig nere på plats för inspelning. Skrynklor i en för oss normal storlek blir enorma i det lilla formatet.


Nu skall jag läsa lite litteratur:

I övrigt har vi nu haft formatgenomgång i skolan och jag har hunnit sitta och testa en hel del med. Så jag tror att jag har någorlunda koll på de viktigaste nästan-standardvärdena i vår relativt standardlösa tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar