tisdag 10 april 2012

Jordens fortlevnad, konstkällaren 2012

Nu är ännu ett år avklarat och ännu en gång har jag återsett min man.


Lokalerna vi är i var ombyggda till det större och när vi skulle hänga våra verk blev det tvärtom mot vad jag hade förberett  mig för, snarare en privat oro för att lokalerna skulle se för tomma ut istället för alltför men ändå härligt belamrade och nedtyngda.
Jag fick sprida ut mina grejjor och huujeda mig vad det kändes knapert i början...men sen vande man sig antar jag...



I år sålde jag en av mina tavlor för ett bra pris, dvs 1500 pix, så nu fick jag tillbaka pengarna för materialkostnad plus något litet extra i fickan. Man blir glad av röda prickar.


Såhär såg en del av mitt ut i år.


Det var ju alltså ett ljudverk skapat av Henrik Bjursell kopplat till mina tavlor. Det kan ni lyssna till här:

Det som komma skall

Närbild 1. På jordens extrema väder.


Explosion och jägare.


Vätebomb, brinnan palmer och en tornado. Sedan följer vår beskrivande text.




På övervåningen rymdes lite av varje kan man säga..


På nedervåningen likaså. Detta är Exempelvis Linneas verk:



Den ena av våra två medverkande Lindor hade bland annat målat olika sjukdomar i dess mikroskopiska utseende.











Och som vanligt sålde vi även kylskåpsmagneter:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar