torsdag 19 april 2012

I ett rosa badkar

När vi repade  med bandet, aka filmens ljudläggningsmaskin, igår så började vi känna på att spela grejjor med olika scener typ "djungel", beach", och sånt i tankarna. Det hela lät fantastiskt på något vis och utefter att vi jobbade med detta började mina tankar om filmen klarna. Kanske blir det lite av en handling ändån. Fast på ett tematiskt.vis angående sökande efter den där känslan av helhet som jag då vill undersöka i periferin av detta projektet. Handling so far är iof mest: Någon ligger hemma i sitt badrum och badar badkar. Denna någon börjar drömma sig bort till skojjigare badmiljöer och beger sig sedan styrkt av dessa drömmar ut på en resa genom världen i jakt på lyckan. Hört den innan  typ? jo kan tyckas. Men ändå..Så idag har jag alltså bygget ett badrum och bestämt mig för en huvudkaraktär som får spela ensammen till en början ivartfall.


Den valda huvudkaraktären har ni kanske mött innan.



Här kan ni titta på en liten snutt jag bara satt ihop lite hastigt här nu:


Jag har även börjat leka lite med de första bilscenerna som skall följa någonstans efter badrumsscenerna.
Den här är en jättekort snutt då va.


Och en liten smygkik på den scenen...



Japp. Och så vidare. Hade jag bara mer tid hade det hela kunnat bli rätt lyckat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar