torsdag 12 april 2012

Tutorials på youtube

Snabbt inlägg innan jag skall till skolan. Igår kraschade både den ena och den andra datorn. (jag har två till mitt förfogande, både är ärvda av andra människor och således gamla, tunga och har sina små privata speciella problem) så det blev diskdefragmentering all night long. Vilken fest! Men nu är jag på att igen lite snabbt. Och inser mer och mer att jag måste nog bli bättre på programmen först innan jag fortsätter eller då främst After Effects som jag då tänkt att starta processen i, efter photoshoppande då, sen blir det Adobe premier för vidare klippning och ljudläggning. Om programmen nu håller och datorerna här hemma likaledes.
Många gånger har jag tackat youtube för dess rika innehåll av tutorials. Idag gör jag det igen. Hurra för youtube!

Exempel på vad jag tittat på nu:

En första lektion

Dvs, eftersom jag inte verkar kunna rendera ut det hela korrekt så är det lika bra att börja lugnt och sansat från starten...hooo hooo hoo, Tålamod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar